Skuespillere søkes til nytt verksted 24.-26.2.

GENERATOR SØKER FIRE SKUESPILLERE TIL TEKSTLAB I UKE 8 (24. – 26. februar)

Generator er et forum for scenekunstnere som vil jobbe praktisk med utforskning og utvikling av ny scenetekst.

I løpet av 2010 holder Generator 6 verksteder på Norsk Skuespillersenter.

Generator søker etter 4 skuespillere til nytt tekstlab på Norsk Skuespillersenter.

Sceneteksten som skal utforskes er ”The Blackforest Hotel” av Laura Christina Brøvig Vallenes. Teksten er på norsk. Aktuelle skuespillere bør ha bred erfaring med tekstarbeid.

Laura C. B. Vallenes skriver:

”Jeg søker etter å lage en forestilling som beskriver tiden rett etter det har skjedd en ulykke. Da alt er stille og det er like før du våkner og forstår hva som har skjedd. Jeg har tatt utgangspunkt i en bilulykke, et rådyr og en savnet søster. Med drømmens logikk som bærende dramaturgi fortelles historien gjennom fire karakterer og deres relasjon til objektene som presenteres og hverandre.

Det er viktig for meg å få jobbet ut denne teksten på gulvet, for å se om teksten kan passe et fysisk uttrykk. Jeg er vant til å skrive på denne måten, men som regel lager jeg et nesten ordløst univers i mine forestillinger. Nå vil jeg bruke teksten som en like viktig del av mitt uttrykk innen billedteater.”

Veileder: Kjetil Skøien

Rollebehov: To kvinner og to menn

Tidsrom:  24-26. februar 2010

Søknadsfrist: 10. februar 2010

Skuespillerarbeidet honoreres med kr 500,-/dagen.

Interessert? Skriv en kortfattet søknad vedlagt CV til genera2r@yahoo.no

For ytterligere informasjon om Generator, sjekk www.generatorblogg.wordpress.com

Legg igjen en kommentar